موسسه آموزشی نکوئی

Smaller Default Larger

سوالات مهارت3

نمونه سوالات word

1-     سند جاری را با نام reza و پسوند docx در مسیر c:\2450742778 ذخیره کنید.

2-     حاشیه چپ و راست  سند را 2 قرار دهید.

3-     حاشیه بالای سند را 1.9 قرار دهید.

4-     عنوان پاراگراف consumer roght رابه smart school  قرار دهید.سپس شماره داوطلبی خود را زیر آن بنویسید.  

5-     سبک(style) center bold را به متن  smart school اعمال کنید.

6-      کلمه  icdl را در متن موجود bold کنید.

7-     متن موجود را چپ چین کنید.

consumer roght

8-     تمامی tab های موجود در سند را حذف کنید.

9-     لیست شماره گذاری موجود را به  bullet تبدیل کنید.

1.       علی

2.       رضا

3.       احمد

 

10-فاصله  خطوط متن  را 1.5 برابر کنید.

علی

رضا

احمد

 

11-ستون حاوی show را در  جدول  حذف کنید.

 

 

show

name

number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12-در ستون اول جدول اطلاعات روبرو را  وارد کنید. Ali   ahmadi   24507425

 

show

name

number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13-ضخامت دور جدول را 4pt کنید.

 

show

name

number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14-سطر اول جدول را سایه دار کنید.

 

show

name

number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-     ضخامت کادر تمام خانه های  جدول را 2pt کنید.

 

show

name

number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-     تمامی کلمات reza را با Ali جایگزین کنید.

3-     جمله ..... را از  سند حذف کنید.

4-     جمله  .... سند را انتهای متن کپی کنید.

5-     عرض و ارتفاع عکس درون سند را به ترتیب 4 و 6 قرار  دهید.

 

 

 

6-      عکس .... از مسیر .... را به  سند اضافه کنید.

 

7-      متن novamber 2014 را از فایل contact.dicx از مسیر c:\2450742778  را به  انتهای فایل جاری  کپی کنید. سپس فایل  contact.dicx را ببندید.

8-     حروف les   از کلمه males را به صورت اندیس بالا بنویسید .

9-     یک tab به اندازه 1.54 در سط اول متن ایجاد کنید.

10-متن موجود را  sectence case کنید .

I am a student

 

11-عرض تمامی  ستون های جدول را 4 قرار دهید

 

show

name

number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12-یک footer راست چین  ایجاد کنید به نحوی که نام فایل جاری در آن نوشته شود (با استفاده از field)

13-نحوه نمایش word را  print layot قرار دهید

14-یک pagebreake قبل از کلمه information ایجاد کنید.

15-بزرگنمایی صفحه را 110 قرار دهید.

16-  خط کش را از صفحه word حذف کنید.

17-یک متن هنری به سند اضافه کنید و نام خود را در آن بنویسید

18-یک left arrow به سند اضافه کنید.

 

19-یک جدول  با 3 ستون و 4 سطر ایجاد کنید.

 

 

 

 

 

20-از ابتدای جمله ای که با a key شروع می شود یک پاراگراف جدید ایجاد کنید.

Rich review,commenting, and comparison capabilities help you quickly gather and manage feedback from colleagues. A key Advanced data integration ensures that documents stay connected to important sources of business information.

 

 

21-پاراگراف موجود در سند را چپ چین کنید.

 

I am a student

 

22-دو تب موجود در جمله  a key … را حذف کنید .

23-جمله ای  که با akey شروع می شود را از  جمله زیر حذف کنید.

Rich review,commenting, and comparison capabilities help you quickly gather and manage feedback from colleagues. A key Advanced data integration ensures that documents stay connected to important sources of business information. Rich review,commenting, and comparison capabilities help you quickly gather and manage

 

24-شماره گذاری اتوماتیک (page number) را در پایین  و و سط صفحات اعمال کنید.

25-از برنامه غلط املایی استفاده کنید و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنید.

26-  از سند جاری به عنوان یک فرم در قالب نامه برای ایجاد یک mail merge استفاده کنید.

27-از فایل contactlist.docx در مسیر  c:\2450742778 به عنوان منبع اطلاعاتی جهت ادغام با فرم نامه سند جاری استفاده کنید.

28-فایل منبع اطلاعاتی لیست  آدرس ها را با نامه ادغام کنیدتا یک سند mail merge ایجاد شود .به طوری که تمام مخاطبان را نشان دهد.

29-سند mail merge را با نام cntact.docx در مسیر c:\2450742778  ذخیره کنید.

 

 

 

 

30-در ابتدای پاراگراف اول   برای فاصله گذاری از کلید space bar استفاده شده است.حالا شما این فاصله گذاری را با گذاشتن یک تب به اندازه 1.27 اصلاح کنید.

                  Microsoft Office Word 2007 helps you produce professional-looking documents by providing a comprehensive set of tools for creating and formatting your document in a new interface.

 Rich review,commenting, and comparison capabilities help you quickly gather and manage feedback from colleagues. Advanced data integration ensures that documents stay connected to important sources of business information.

 

 

 

31-سند جاری را مانند زیر تکمیل کنید. با استفاده از edit field

To:                                           From:”                    

Re: “                                           Page:”                  

To : shiraz

From: Tehran

Re: smart

Page : 1

32-پاراگرافی  که با we are شروع می شود را دقیقا بعد از جمله ای که با if شروع می شود قرار دهید.

Rich review,commenting, and comparison capabilities help you quickly gather and manage

if feedback from colleagues.

we are connected to important sources of business information. Rich review,commenting, and

comparison capabilities help you quickly gather and manage

 

33-برای متن زیر یک کادر ایجاد کنید.

Rich review,commenting

 

34-در متن زیر برای فیلد تاریخ تورفتگی به اندازه  5. سانتی متر اعمال کنید.

I am a ….

School

28-6-2017

Remove

 

35-تو رفتگی برای خط اول را 1 سانتی متر اعمال  کنید.

Rich review,commenting, and comparison capabilities help you quickly gather and manage

if feedback from colleagues. we are connected to important sources of business information. Rich review,commenting, and

comparison capabilities help you quickly gather and manage

36-  جهت صفحه نمایش را افقی کنید.

 

 

نکات کلیدی word

1- پس از باز کردن نرم افزار word2013 معمولا علامت مکان نما سمت چپ صفحه قرار دارد و شما باید ضمن فارسی کردن صفحه کلید مکان نما  را به سمت راست منتقل کنید. جهت جلوگیری از تکرار این عمل در هر بار باز کردن نرم افزار تنظیم زیر را انجام دهید.

شما در واقع باید زبان فارسی را به عنوان زبان پیش فرض نرم افزار قرار دهید.

بر روی گزینه file در بالا سمت راست نرم افزار word کلیک کنید و سپس گزینه word option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده  سمت چپ گزینه language را کلیلک کنید.در پنجره باز شده زبانهای سیستم شما دیده می شود. زبان persian را انتخاب و بر روی دکمه set as deafult کلیک کنید. نرم افزار را یک بار بسته و دوباره باز کنید.

 

سوالات مهارت2


لطفا تک تک سوالات را به ترتیب حل نمایید تا به همه آنها تسلط پیدا کنید.چنانچه در حل سوالی مشکل دارید به مربیان آموزشگاه جهت راهنمایی مراجعه نمایید.مجددا تاکید می شود به تمامی سوالات زیر تسلط پیدا کنید.

1-کدام گزینه شکل recycle bin است ؟

2-کدام گزینه شکل maximize است ؟

3- کدام گزینه شکل minimize است ؟

4- کدام گزینه شکل restore down  است ؟

5-کدام گزینه شکل درایو شبکه است ؟

6-کدام گزینه شکل ribbon است ؟

7-مزایای ذخیره سازی آنلاین چیست ؟ ص 40 اطلاعات در اختیار تمامی کسانی که آنلاین هستند قرار میگیرد

8- محتوی پنجره my computer را extra large کنید.

9- محتوی درایو c را بر اساس تاریخ دستکاری و صعودی نمایش دهید ص 62

10-محتوی درایو d را بر اساس size و نزولی نمایش دهید. ص 62

11-پوشه payroll را در درایو c بسازید. سپس دو پوشه بنام های icdl, test  در آن بسازید.

12-پوشه test را به dana تغییر نام دهید . ص 65و66  RENAME

13- عکسی از صفحه نمایش بگیرید.در نرم افزار paint در مسیر c:\2450742778 با پسوند bmp  ذخیره کنید.

فشردن کلید PRINTSCREEN صفحه کلید وارد شدن به نرم افزار PANIT سپس گزینه PASTE

و در انتها ذخیره کردن عکس(SAVE) با فرمت bmp

14-میانبری از پوشه icdltest در همان مکان ایجاد کنید.

 کلیک راست و انتخاب گزینه create shortcut

15-در درایو c دو فایلی که حجمشان از همه بیشتر است را به درایو d کپی کنید. ابتدا بر اساس حجم sort می کنیم. سپس دو فایلی که اندازه بیشتر دارند را کپی می کنیم.(پوشه کپی نکنید. فقط فایل )

16-پسوند فایلهای پرتابل (قابل حمل ) چیست ؟ الف: pdf-ب: mp3-ج: avi- د:jpg

17-پسوند فایلهای فیلم چیست ؟pdf-ب: mp3-ج: avi- د:jpg

18-تمامی فایل ها با پسوند xlsx را از مسیر c:\2450742778 جستجو و پاک کنید. جستجوی *.XLSx

19-پوشه create را از مسیر c:\2450742778 پاک کنید.

20-محتوای درایو c را بر اساس نوع و صعودی مرتب کنید. SORT-TYPE و ASCENDING

21-فایل pay.zip را از مسیر ecdl test  استخراج (extract)کنید سپس محتوای آن را به پوشه ecdl test کپی کنید. ص 89

بر روی فایل کلیک راست می کنیم سپس گزینه EXTRACT ALL پس از باز شدن پوشه محتوی آن را در پوشه ecdl test کپی می کنیم.

22-علت به روز رسانی آنتی ویروس چیست؟ ص 93 کتاب (شناسائی ویروس های جدید )

23-راه های انتقال ویروس چیست؟ ص 91 فلش مموری-سی دی و دیسکت و ..-باز شدن ایمیل های مشکوک و....

24-نام سیستم عامل خود را در کادر زیر وارد کنید.windows7

25-واحد های اندازه گیری حافظه  را از کوچک به بزرگ بنویسید. ص 40 bit-byte-kb-mb-gb-tb-eb

26- شماره داوطلبی (کد ملی )خود را در کادر زیر بنویسید.

27-سئوالات 3-4-5-7-8-10 و 13 تا 23 کتاب.

28- سئوالات 1-4-7-9-13-16-18 مربوط به صفحه 109 کتاب.

29-کدام گزینه برای ورود امن به سیستم کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد؟

الف:نام کاربری و آدرس   ب:تاریخ و ساعت      ج: شماره کارت اعتباری              د:نام کاربری و رمز عبور

30-روش درست خاموش کردن کامپیوتر چگونه است ؟ ص 35

31-ذخیره سازی آنلاین بیانگر چیست ؟داده برای تمامی کسانی اینترنت دارند قابل دسترسی است.

32-پسوند متداول فایلهای صوتی چیست ؟pdf-ب: mp3-ج: avi- د:jpg

33-کدام گزینه احتمال ورود ویروس به سیستم را افزایش می دهد ؟

الف:پاک کردن ایمیل های بازنشده                  ب: بازیابی فایلها از سطل بازیافت

   ج:تغییر ویژگیهای یک فایل                        د: بازکردن ضمیمه یک ایمیل ارسالی از فردی ناشناس

34-سیستم عامل کامپیوتر برای ذخیره فایلها با حجم بالا از کدام گزینه زیر استفاده می کند  ؟

الف: مودم               ب: دیسک سخت (hard disk)    ج: cpu             د: دسته بازی

35-مناسبترین روش برای نامگذاری فایلی که ارقام تجاری شرکت ABC برای فصل اول سال 2008 باشد کدام گزینه است ؟

الف: jphn317A        ب: ABCfigures        ج:ABC2008Q1traiding     د:Q1trading

36-پوشه ecdltest را باز کنید. حالت نمایش محتوی آن را extra large کنید. سپس عکسی از صفحه نمایش بگیرید. آن را با نام window و پسوند BMP و در مسیر c:\2450742778 ذخیره کنید.

37-فایل reference را  از مسیر c:\2450742778 جستجو کنید. مسیر فایل را به عنوان جواب در کادر زیر وارد کنید.

 

38-بهترین تعریف برای فشرده سازی فایلها کدام است؟

 الف: پروسه افزایش حجم فایلها                      ب:پروسه کاهش حجم برای انتقال یا ذخیره       

ج: پروسه تبدیل فایلها از قالب به قالبی دیگر          د: بازیابی فایلها

39- کدام گزینه ابزاری  برای  ذخیره فایلها است:؟

 الف: usb flash         ب: صفحه نمایش           ج: اسکنر        د: پرینتر

40-کدام گزینه سیستمی است  برای سازماندهی فایلها و پوشه ها روی دیسک سخت در آن پوشه های قرار می گیرند که هر یک می توانند حاوی فایلها و پوشه های دیگری باشند ؟(سلسله مراتبی)

الف:flat           ب:alphatical          ج:hierarchical         د: multi directional

41-پوشه ecdl test را باز کنید. تمامی فایلها با پسوند jpg را جستجو کنید. تعداد انها را در کادر زیر وارد کنید.

42-کدام گزینه حاوی آیکون ها و یا دکمه های روی صفحه نمایش است ؟

الف: file         ب: ribbon           ج: scrollbar     د: title bar

43-بهترین روش برای خاموش کردن سیستم هنگامی که یک برنامه بدون پاسخ NON RESPONDING  وجود دارد (سیستم قفل شده است)چیست ؟ ص 34 ترکیب کلیدهای ctrl+alt+delete و گزینه end process

44-پوشه ecdl test را باز کنید.  کلمه braham را جستجو کنید. نام فایل پید ا شده را در کادر زیر بنویسید.

45-پوشه ecdl test را باز کنید. دوفایلی که جدیدتر از بقیه ویرایش شده اند را به پوشه payroll کپی کنید.

مرتب سازی بر اساس date modified ----sort

46-به تصویر زیر چه می گویند ؟

 


 

47- فایل refer.rtf را از پوشه c:\2450742778\test پیدا کرده و نام آن را به reward.rtf تغییر دهید.

ابتدا در کادر search نام فایل را نوشته و فایل را پیدا می  کنیم. سپس نام آن را تغییر می دهیم(rename)

 

48-note pad را باز کنید. نام و نام خانوادگی خود را در آن نوشته با نام ecdl در مسیر c:\2450742778 ذخیر کنید.

49- موضوع print a file را در help ویندوز جستجو کنید.اولین گزینه را باز کنید. یک جمله از جستجو را در کادر زیر وارد کنید.

50-هدف از تهیه نسخه پشتیبان  چیست ؟ ص 40 داشتن اطلاعات در هنگام بروز حادثه و از دست رفتن آن به هر دلیلی

 

 

نکات کلیدی ویندوز

 

نکاتی کلیدی در ویندوز

کلید Windows + ^ : بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows + > : حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!
کلید Windows + < : حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows + : کمینه ساختن (Minimize) پنجره (ترفندستان) و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
کلید Ctrl + Windows + > : پرش به مانیتور سمت چپ.
کلید Ctrl + Windows + < : پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows : کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows : متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows : مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows : مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows : تنظیمات (ترفندستان) نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.
کلید X + Windows : صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.
کلید Windows + # : باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + + : بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + - : کوچک‌نمایی پنجره.
Alt + P : نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:

Shift + کلیک بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده : نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده : گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.

 

نکته ای کلیدی در  word

 

روشی برای به  هم نریختن فایل های word در زمان های انتقال به سیستم های دیگر

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS PowerPoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونتهای مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگری منتقل میکنید، خواهید دید که تمام فونت ها به هم ریخته است.

حتمأ میدانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کرده اید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد! اما راه حلهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونتها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟


راه حل درست است اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله
 wordامکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت ها بدون استفاده از راه های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد ، البته به وسیله Microsoft Word 2007!

2.jpg
برای این کار:

بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونتهای مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا PowerPoint ، بر روی دکه office button کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.

 

اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.

در پنجرهای که باز میشود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document ، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.

 

با انتخاب این گزینه تمام قلمهای به کار رفته در متن شما هنگام ذخیرهسازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده میشود.

 

توجه کنید که در این بخش گزینه ای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلمهای پیش فرض سیستمی نیز به فایل، میچسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد میشود.

 

test

زیر مجموعه ها